15 października 2013

Jak poznać swój typ cery?

Zanim przystąpię do przedstawienia Wam kosmetyków do twarzy, których używam na co dzień,
chciałabym abyście dowiedziały się jaki mam typ urody.
Niektóre z Was z pewnością będą miały cerę podobną do mojej, więc dla Was jest ten post.
Dzięki temu dowiecie się jakich możecie używać kosmetyków, czego nie stosować oraz poznacie kosmetyki, z którymi być może nie miałyście do czynienia a warto by było je mieć:)

Tutaj znalazłam pytania, na które odpowiedziałam poniżej:

1. Jak zachowuje się twoja skóra po umyciu wodą i mydłem?
Szczerze mówiąc ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie ponieważ nie używam mydła do mycia twarzy. 
Od tego mam mleczko oraz tonik. 
Specjalnie do napisania tej notki przemyłam twarz wodą z mydłem i nie wystąpiła u mnie żadna negatywna reakcja. Skóra nie jest podrażniona ani zaczerwieniona. Jedynie może troszeczkę wysuszona, ale to z pewnością zależy od rodzaju mydła. 

2. Czy na Twojej twarzy pojawiają się wypryski?
Mam 25 lat i u mnie nie pojawiają się już nastoletnie problemy. 
Jednak od czasu do czasu (szczególnie przed i po okresie) wyskakują pojedyncze pryszcze, które są praktycznie mało widoczne. Jednak jak już się za nie zabiorę to wtedy robi mi się wielka krosta.
Na nosie natomiast mam wągry (widać je tylko w bardzo dużym przybliżeniu). Niestety nie istnieje żaden sposób na całkowite zlikwidowanie ich. 

3. Jak zachowuje się Twoja skóra po użyciu tłustego kremu?
Tłuste kremy bardzo powoli się u mnie wchłaniają. 
Jednak jak już się takowym posmaruję to skóra twarzy jest najbardziej przetłuszczona w strefie T (czoło, nos, broda). Policzki są natomiast nawilżone. 

4. Jak twoja skóra reaguje na zmiany temperatury i niekorzystne warunki atmosferyczne?
W sumie to nic się takiego z nią nie dzieje. Przez cały rok używam podkładów do twarzy, latem skóra błyszczy się i mam wrażenie, że zaraz mi spłynie podkład. Natomiast jeżeli chodzi o zimę to skóra jest gładka, nie przetłuszcza się i jest odświeżona. Jedynie nos mam czerwony:)

5. Jak reaguje twoja skóra na mleczka do demakijażu?
Kupuję mleczka do skóry mieszanej i wrażliwej, i staram się wybierać te na bazie ziół, o konsystencji delikatnej. 
Obecnie używam mleczka Avon Care 3in1 z Echinaceą, zieloną herbatą i olejem z kiełków pszenicy.
Skóra po nim jest bardzo gładka i aksamitna w dotyku. Nie jest sucha i nie mam wrażenia, że dotykam papieru ściernego. 

Jednym słowem mam skórę mieszaną. 
Jest to połączenie skóry tłustej z suchą.
Strefa T (czoło, nos i broda) to u mnie skóra tłusta, ma tendencję do świecenia się. To z tych części najczęściej i najszybciej zmywa się podkład do twarzy. Policzki natomiast należą do cery suchej, ale nie bardzo przesuszonej. 
Jeżeli chodzi o strefę T to skóra tam jest gruba, podobno wolniej się starzeje :) i dobrze radzi sobie z warunkami atmosferycznymi. Jeżeli chodzi o policzki to przy takiej skórze do mycia warto kupować kosmetyki do cery wrażliwej. Policzki mają cieńszą skórę niż strefa T i potrzebują odrębnej pielęgnacji. Kremy natomiast powinny być o lekkiej konsystencji. 
Raz na tydzień robię sobie również gruboziarnisty peeling twarzy oraz nakładam maseczkę, która świetnie radzi sobie z wągrami na nosie. 
Ale o kosmetykach już wkrótce :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz